Phuket deel 2 (dag 16 t/m 20) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Phuket deel 2 (dag 16 t/m 20) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Phuket deel 2 (dag 16 t/m 20)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

11 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Vrijdag een dagje flink ziek geweest, waarschijnlijk wat fouts gegeten de avond ervoor. Hierdoor het grootste gedeelte van de dag op mijn kamer door moeten brengen.
Zaterdag was ik rond de middag alweer fit genoeg om naar het strand te gaan, verse ananas, mango en kokosnoot gegeten. In de avond een bezoek gebracht aan Bangla road, daarna in de buurt Thais gegeten.
Zondagochtend werd ik om 6 uur wakker, omdat er twee dronken russen ruzie hadden op de gang van het guesthouse, even later waren ze samen aan het zingen. Ik had de wekker om 7 uur gezet, dus maar opgestaan om me klaar te maken voor een excursiedag. Door een minivan werd ik afgezet bij de pier waar we uitleg kregen over de excursie, er stonden zes stops op de planning verdeeld over drie eilanden. Hierna vertrokken we met de speedboot naar het eerste eiland (Phi Phi Don), na een uurtje varen kwamen we aan bij een groot wit strand met een azuurblauwe zee. Na een tijdje relaxen kregen we onze snorkel spullen en werden we afgezet in andere baai van het eiland. Na het zwemmen en snorkelen stond er een Thais buffet klaar om ons energie te geven voor de resterende twee eilanden. Het tweede eiland dat we aandeden was Phi Phi Lae, op dit eiland zijn verschillende films opgenomen waaronder "The Beach" van Leonardo Di Caprio. Een geweldig mooi wit strand met een net zo'n mooie blauwe zee. Tijdens het snorkelen stootte ik mijn teen aan een blok koraal wat vlijmscherp bleek te zijn, gelukkig was er een EHBO kistje aan boord. Het derde eiland verschilde van de eerste twee in de zin van dat het een plat eiland is, oftewel een groot rond strand. Hier genoten van de zon en het geweldige uitzicht. Na de excursie besloten om nog wat langer in Phuket te blijven.
Maandag stond er een belangrijke gebeurtenis op de kalender, mijn jongste zusje Sjors kreeg ontbijt op bed voor haar verjaardag. Aangezien Tara ook in het buitenland zit, hadden de thuisblijvers voor ons geregeld dat we er toch bij konden zijn (zie foto's). De rest van de dag op het strand doorgebracht en 's avonds heerlijke Pad Thai gegeten
Dinsdag wederom een excursie gepland, om 8 uur werd ik opgepikt. Ditmaal werden er twee eilanden aangedaan: Coral Island en Raya Island. Bij verschillende baaien van de eilanden waren stops om te snorkelen. Veel koraal en vissen gezien en weer heerlijk thais gegeten.

  • 12 Februari 2014 - 15:41

    Veronique:

    Oh, wat een mooi reisverslag Lard! Ik geniet er zo van! En wat heerlijk dat je ook nog tijd hebt om de verjaardag van je zusje mee te vieren. Ik ben zo trots op mijn neef!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 5509

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: