Phuket deel 3 (dag 21 t/m 25) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Phuket deel 3 (dag 21 t/m 25) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Phuket deel 3 (dag 21 t/m 25)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

16 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Woensdag het centrum van Phuket verkend en 's avonds weer lekker Thais gegeten bij een straattentje. Bij deze straattentjes zie je precies hoe je eten wordt bereid, doordat je aan een plastic tafeltje tussen de geïmproviseerde keukentjes zit.
Donderdag werd ik om negen uur opgehaald voor wederom een lange excursie. Na een kleine twee uur in de minivan kwamen we aan bij een pier, vanuit waar we met een longtail boot over een rivier richting de zee vaarden. Na een half uur stapten we over op kano's, hiermee vaarden we door een grotten onder een eiland. Eenmaal terug bij de longtail boot vertrokken we richting het eiland Ta-Phu, bekend van de James Bond film: the man with the golden gun. Hierna brachten we een bezoek aan Koh Pan-Yee, een islamitisch vissersdorp wat op zee gebouwd was. Naast de bezienswaardigheid, stond er een islamitische lunch klaar in dit dorpje. Nadat de longtail boot ons terug naar de pier had gebracht, brachten we een bezoek aan de Suwankuha tempel, een grote grot waarin een grote gouden Boeddha ligt. Buiten deze grot lag jungle waardoor er veel aapjes in de buurt van de tempel zaten.
Vrijdag de hele dag doorgebracht in centrum aangezien ik op zoek moest naar een kapsalon, wasservice en een nieuw geheugenkaartje voor mijn camera.
Zaterdag was alweer mijn laatste volledige dag in Phuket, dus genoten van het heerlijke weer op het geweldige Patong beach.
Zondag mijn backpack ingepakt en vertrokken richting Koh Samui, vanuit waar ik mijn volgende reisverslag zal schrijven.

  • 17 Februari 2014 - 20:05

    Veronique:

    We lezen jouw verslagen heel graag! Wat een mooi zicht: die gekke rotsen en die prachtige gouden Boeddha! Geniet er veel van, je zult veel verhalen te vertellen hebben als je terug bent.

  • 21 Februari 2014 - 05:36

    Tara:

    Ziet er goed uit broertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5510

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: