Hua Hin & Bangkok (dag 37 t/m 44) - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Hua Hin & Bangkok (dag 37 t/m 44) - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Hua Hin & Bangkok (dag 37 t/m 44)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

09 Maart 2014 | Thailand, Hua Hin

Vrijdag mijn eerste dag in Hua Hin, veel door het centrum gelopen op zoek naar een grote supermarkt en bezienswaardigheden. Hua Hin is een vissersplaats, hierdoor zijn er veel visrestaurants en stalletjes te vinden.
Zaterdag een scooter gehuurd zodat de omgeving buiten het centrum ook bereikbaar was. 'S avonds een bezoek gebracht aan de Night Market, een grote markt met een grote verscheidenheid aan producten.
Zondag besloten om naar de drijvende markt te gaan. Na iets meer dan veertig minuten rijden kwam ik aan bij het meer waar de drijvende markt was. Op de terugweg vond ik een bakkerij waar ze harde broodjes verkochten, wat redelijk moeilijk te vinden is in Thailand. Daarna nog een tempel bezocht en gegeten op de pier.
Maandag verschillende viewpoints op een berg bezocht, vanuit waar er uitzicht was over de gehele stad. De scooter had nogal wat moeite met de beklimmingen, waardoor hij erg warm werd. Nog een stop gemaakt bij een tempel, zodat de scooter wat kon afkoelen.
Dinsdag mijn was weggebracht zodat deze tijdig klaar was. Daarop volgende wederom een lange scooter rit naar een Forrest park. Hier waren veel verschillende bomen te zien en een groot mangrovebos. Door de mangrove was een pad aangelegd, wat toegang verschafte tot de krabben die daar leven. In de rivier maast mangrove zag ik een varaan zwemmen, een grote hagedis. In het Forrest park warm gegeten waarna het tijd was om de scooter terug te brengen. Tijdens het scooter rijden komt het wel eens voor dat ik niet precies weet waar ik ben. Aan de hand van plaatsnamen en een kaart weet ik het meestal wel te vinden. Echter was ik ditmaal zover gereden dat ik buiten het raster van de kaart was, na een korte uitleg van lokale inwoners kon ik mijn weg terug voortzetten.
De laatste twee dagen in Hua Hin doorgebracht op het strand en aan het zwembad van een nabijgelegen resort. Wat geprobeerd te snorkelen, echter bleek het zeewater te troebel om verder dan 50 cm te kijken. Donderdagavond mijn spullen gepakt en de was opgehaald.
Vrijdag vertrok om tien uur de minivan richting Bangkok, na een paar uurtjes rijden werden we afgezet bij het victory monument. Hier samen met een Thaise man de taxi gedeeld richting mijn hotel, wat nabij het vliegveld ligt. Samen met een oude Australiër avond gegeten waarna ik me heb klaar gemaakt voor vertrek in de nacht. Want om vier uur moet ik inchecken voor mijn vlucht naar Bali, vanuit waar ik mijn volgende reisverslag zal schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 5508

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: