Chang mai deel 3 & Phuket deel 1 (dag 11 t/m 15) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Chang mai deel 3 & Phuket deel 1 (dag 11 t/m 15) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Chang mai deel 3 & Phuket deel 1 (dag 11 t/m 15)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

07 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Tijdens de vorige excursie sprak ik een Canadees stel dat een bezoek aan Tiger kingdom had gebracht. Ze waren hier heel enthousiast over en waren ervan overtuigd dat de tijgers niet gedrogeerd waren. Daarop volgend heb ik besloten om zelf ook een bezoek te brengen aan het park. Eenmaal aangekomen kon ik kiezen bij welke tijgers je in de kooi wou. Als eerste koos ik voor de allerkleinsten, deze waren twee maanden oud. Deze waren heel speels en het was geweldig om hierbij in de buurt te kunnen komen. Hierna was het tijd voor de tijgers van 1 jaar oud. Dit was al een stuk spannender dan de jonkies, gelukkig liep er constant een begeleider mee die de betreffende tijger heeft opgevoed. Als laatste waren de volwassen tijgers aan de beurt, voordat je de kooi mocht betreden was er een duidelijke uitleg wat er wel en niet mocht. Een geweldige ervaring die je niet mag missen als je in Thailand bent, tevens is dit de enige plek op de wereld waar dit mogelijk is.
Hierna heb ik besloten om twee extra dagen in Chiang Mai te blijven. Veel mooie natuur gezien en op zoek gegaan naar de volgende bestemming. Dat is Phuket geworden, om 21:45 vertrok mijn vlucht vanuit Chang Mai. De hotelreceptioniste had voor mij een taxi geboekt om 19:00, toen de taxi er om 19:30 nog niet was heeft de eigenares van het hotel mij met enige haast naar het vliegveld gebracht. Om 00:30 stond ik buiten op vliegveld van Phuket, hier sprak ik drie Chinese vrouwen die net als ik richting patong beach moesten. De taxi chauffeur bleek niet zo'n goed nachtzicht te hebben, dit resulteerde er in dat hij om 2:00 bij een minimart beltegoed moest kopen om mijn guesthouse te bellen voor aanwijzingen naar de locatie. Om 3:00 was ik op mijn kamer, tijd voor wat slaap. Woensdagmiddag boodschappen gedaan, naar het strand geweest en de dag afgesloten met Italiaanse spaghetti.
Aangezien het op het strand van Patong redelijk druk is, heb ik er donderdag voor gekozen om naar Freedom Beach te gaan. Dit is een strand dat alleen per longtail boot bereikbaar is. Gelukkig ontmoetten ik op de pier twee Amerikanen die deze boottrip met mij wilden delen, wat aanzienlijk in de kosten scheelde. Na twintig minuten varen, kwamen we aan op Freedom beach. Een wit strand met een azuurblauwe zee, onder de palmbomen stonden ligstoelen. De hele dag met de Amerikanen doorgebracht, die blijkbaar in China werkten en daardoor nu vakantie hadden vanwege het Chinese nieuwjaar. In de zee gesnorkeld en hier een scala aan vissen gezien met geweldige kleuren. Om zes uur kwam onze boot ons weer ophalen, tijdens het terugvaren zwom er een groep dolfijnen naast onze boot. Geweldig om te zien hoe ze door het water bewegen. Eenmaal terug op Patong beach afscheidgenomen van de Amerikanen want hun vakantie zat er alweer op.

  • 08 Februari 2014 - 09:40

    Veronique:

    Heerlijk om je verslagen te lezen Lard, ik leef helemaal mee. Bij de tijgers in een kooi gaan: moedig! En de dolfijnen zien zwemmen, wat een mooie ervaring. Geniet maar veel, dan kunnen wij allemaal meegenieten.

  • 08 Februari 2014 - 12:58

    Lard:

    Bedankt voor uw reactie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5532

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: