Koh Samui deel 1 (dag 26 t/m 30) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Koh Samui deel 1 (dag 26 t/m 30) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Koh Samui deel 1 (dag 26 t/m 30)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

21 Februari 2014 | Thailand, Ko Samui

Bij aankomst op Koh Samui een minivan geboekt samen met een aantal toeristen die naar dezelfde kant van het eiland moesten. Tijdens deze rit een Fins stel leren kennen, dit stel was al meerdere keren op het eiland geweest. Ik ben nu al meerdere keren toeristen uit Scandinavië tegengekomen en het verbaast me iedere keer weer hoe behulpzaam en open ze zijn. Koh Samui staat bekend als het kokosnoot eiland vanwege de hoeveelheid kokosnootplantages. Daarnaast mogen de hotels hier niet hoger zijn dan de palmbomen, waardoor het een heel ander aanzicht geeft dan andere bestemmingen.
Eerste nacht weinig geslapen vanwege een raam dat niet dicht kon, waardoor er afgezien van de muggen ook veel geluid van het verkeer naar binnenkwam. Maandag een andere kamer geregeld in het guesthouse, die een stuk beter is. Nadat ik mijn spullen had verplaatst naar mijn nieuwe kamer, heb ik de rest van de dag over het kilometerslange strand gelopen.
Dinsdag besloten om het centrum te gaan verkennen, 's avonds besloten om een scooter te huren. In het donker naar een grote supermarkt gereden om de nodige boodschappen te doen. Eenmaal terug op de kamer een route over het eiland uitgestippeld voor woensdag.
Woensdag begonnen aan de rondrit rond het eiland, eerste stop was het strand in het zuiden van het eilanden. Hier lag ook een butterflyfarm, hier waren grote en kleurrijke vlinders te zien. Volgende stop was een kleine waterval, op de terug van de trekking naar deze waterval adviseerde een Fransman om verder de berg op te rijden voor mooie viewpoints. Dit bleek een waardevol advies, want het uitzicht op 600 meter hoogte was adembenemend. Aan de andere kant van de berg bleek nog een waterval te liggen, echter was deze minder eenvoudig te bereiken. Er stond een bordje met waterfall erop en dat wees naar een paadje wat de jungle in ging. Op eigen initiatief aan de tocht begonnen, veertig minuten en verschillende liters zweet verder aangekomen bij een indrukwekkende waterval. Net als met zoveel dingen in het leven is niet alleen de eindbestemming belangrijk maar ook de weg er naar toe. In je eentje genieten van de serene rust die het water en de jungle om je heen te bieden heeft, terwijl je je over rotsen en omgevallen bomen dichterbij het geluid van de waterval waant. Toen ik terugkwam bij mijn scooter begon het al te schemeren, besloten om aan de noordzijde van eiland wat te eten en dan terug te rijden naar het guesthouse.
Donderdag besloten om wederom het eiland te verkennen, begonnen met een klein zwembad op 545 meter hoogte, dat uitkeek op de oostkust. Hierna richting een 80 meter hoge waterval, die door zijn ongekende hoogte meer toeristen trok en daardoor ook beter bereikbaar was. Onderaan de waterval waren kleine poeltjes gemaakt zodat je hier kon baden. Tegen etenstijd ervoor gekozen om naar een straatrestaurant te gaan, dit zijn pleinen waar plastic tafels en stoelen staan die omringd worden met eettentjes. Hier kun je bij verschillende tentjes verschillende gerechten bestellen. Ik schoof aan bij twee engelse mannen die zelf ook aan het reizen waren. Na heerlijk gegeten en gedronken te hebben, nodigde zij mij uit om later op de avond aan te sluiten bij een aantal vrienden van hun in een grote Australische bar. Hier werd live music gespeeld tot in de late uurtjes.
Vrijdag uitgeslapen van de dag ervoor en naar het noorden van het eiland gereden omdat het de laatste dag was dat ik mijn scooter had. Er gaan veel verhalen rond dat ze je proberen op te lichten bij het terugbrengen van je scooter, zo verzinnen ze schade en overige kosten waar je van tevoren niet van op de hoogte wordt gebracht. Aangezien je je paspoort moet afgeven als borg voor de scooter, heb je op zo'n moment weinig in te brengen. Dus besloten om de scooter vol te tanken en af te spuiten bij een tankstation in de buurt, daarnaast had ik in het bijzijn van de verhuurder foto's gemaakt van de reeds aanwezige schade op het moment van verhuren. Bij het terugbrengen van de scooter was er geen enkel vuiltje aan de lucht en stond ik binnen twee minuten weer buiten met mijn paspoort. Achja "better save than sorry" zullen we maar zeggen.

  • 23 Februari 2014 - 17:16

    Carin Dien Meuderke:

    ha lard, wat beleef jij een avonturen geweldig en mooie fotoos danke det ze mich lietj zeen.
    ich hub van Jort zieme laptop gekrege he haai eine noewe dus omdet ich nog neet zoe good
    laup en dit eigelik ein tegroete belasting is veur mich is om steeds no de bieb tegoon,dink ich det
    Jort ziene aan mich gegeven heet, kan mierr mailen na tara en dich
    hoye mam

  • 28 Februari 2014 - 06:23

    Rene Puts:

    Goed bezig Lard

    Geniet en ervaar, je zult dit altijd meedragen.

    Fijne dag.

    Rene

  • 03 Maart 2014 - 17:16

    Saskia:

    Hey Lard,

    Vandaag weer even bijgelezen (liep namelijk een beetje achter).
    Genoeg te zien en te beleven daar!!

    Geniet!!

    Saskia X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 5521

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: