Bali (dag 45 t/m 55) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lard - WaarBenJij.nu Bali (dag 45 t/m 55) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Lard - WaarBenJij.nu

Bali (dag 45 t/m 55)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

18 Maart 2014 | Indonesië, Kuta

Zaterdag gaat de wekker om drie uur, na een kort nachtje in de taxi naar het vliegveld van Bangkok. Om elf uur land het vliegtuig op Bali, mijn bestemming voor de komende maand. Na de immigratie en bagagestop moest er gepind worden. 1 euro is ongeveer 15000 rupiah, dus er kwamen miljoenen uit de pinautomaat in biljetten van 50000. Na een korte taxirit bereikte ik mijn guesthouse waar ik de eerste 5 nachten zou verblijven.
Zondag naar het strand gelopen om surf les te regelen, hier aangekomen bleken er overal locals te zitten die les aanboden. Na twee uur les zagen mijn handen rood van vasthouden van het board. Ik had niet verwacht dat ik al tijdens de eerste les zelf mocht proberen te surfen. Met mijn surftrainer Erlang afgesproken dat ik morgen terugkwam voor de volgende les.
Na wederom twee uur peddelen en veel vallen zaten mijn handen onder de blaren. Volgens mij doordat er zand schuurde tussen mijn handen en het surfboard. Hierna door het centrum gelopen om te bekijken wat er naast het surfen te doen was.
Dinsdag en Woensdag veel gesurfd en tijd doorgebracht met de surflocals op het strand. Onder het genot van rijst met kip en kokosnoot met een rietje vliegt de tijd voorbij. Wanneer de zon onder gaat ga ik terug naar mijn guesthouse om mijn Backpack in te pakken voor mijn volgende guesthouse.
Donderdagochtend de laatste spullen ingepakt en een kleine twee kilometer gelopen naar het nieuwe guesthouse. Hier aangekomen gedoucht en op zoek gegaan naar supermarkt. Onderweg kwam ik een sportschool tegen, waar ik nadat ik me omgekleed had wou gaan trainen. Na de eerste oefening merkte ik al dat het hier immens warm was, gedurende de training 1,5 liter water gedronken en waarschijnlijk een zelfde hoeveelheid uitgezweet. Bij het avondeten in het guesthouse schoof ik aan bij een groep uit Singapore. Een aantal drankjes later besloten om met mee te gaan opstap. Een grote discotheek met vier verdiepingen en een rooftop bar was de bestemming. Op de terugweg naar het guesthouse stonden er overal kinderen van 4 tot 8 jaar oud te bedelen voor geld, een aantal droegen zelfs baby's. Van een afstandje zag ik dat de ouders op afstand hun kinderen aanspoorde om beter hun best te doen met bedelen, misselijkmakend.
Vrijdag besloten om te gaan zwemmen in plaats van surfen. Bij het middageten leerde ik drie Finnen kennen.
Een van de Finnen zou zaterdagochtend met mij meegaan surfen echter lag hij nog te slapen toen ik ging en ook nog toen ik terugkwam van mijn twee uur surf les. Tijdens en na het avondeten veel gesproken en gekaart met de Finnen.
Zondag, maandag en dinsdag iedere dag gesurfd en twee van de drie dagen getraind in de sportschool. Daarnaast veel tijd doorgebracht met de jongens uit Singapore en de Finnen. Maandag samen met mijn Finse kameraden een massage genomen. Wat een verademing bleek na de intensieve surf lessen en de kracht die de golven op je uitoefent. Dinsdagavond mijn backpack weer ingepakt want morgen is het zover, dan zie ik na welgeteld 56 dagen Kirsten weer. Can't wait!

  • 19 Maart 2014 - 17:23

    Michelle:

    Veel plezier met z´n tweetjes!! xx

  • 22 Maart 2014 - 07:26

    Rene:

    Ha Lard

    Ik hoop niet dat je zo veel blaren op je handen hebt dat je Kirsten niet fatsoenlijk kunt knuffelen, want daar reist die natuurlijk niet de wereld voor rond.

    Ik wens jullie een hele fijne tijd samen.

    Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5524

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: