Het begin van mijn reis (dag 1 t/m 4) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Het begin van mijn reis (dag 1 t/m 4) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn reis (dag 1 t/m 4)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

26 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Na een tijd getwijfeld te hebben over het wel of niet bijhouden van een blog, er toch voor gekozen. Niet alleen voor de thuisblijvers maar ook voor mezelf een handig digitaal dagboek.

Donderdag 23 januari brengt Kirsten mij naar Schiphol, na het afscheidnemen loop ik naar mijn gate waar het besef komt dat ik er de komende tijd alleen voorsta. Met de gedachte in het achterhoofd dat ik op ieder moment een vlucht terug kan pakken, slik ik de brok in mijn keel door en begin ik aan de nachtvlucht naar Bangkok. In het vliegtuig zit ik naast twee Thaise kerels, ze waren met zijn drieën maar een van hun was elders in het vliegtuig geplaatst. Ik bood ze aan om van plaats te wisselen met hun vriend, hierdoor kwam ik langs een Nederlands 65+ stel te zitten. Winwin dacht ik, echter kreeg dit stel de baby van hun dochter nadat de maaltijd was geserveerd. Na een kleine elf uur vliegen, twee films en vier series op het entertainment systeem verder kwam ik redelijk vermoeid aan op het vliegveld van Bangkok. Op naar het hotel, via een map uitgepluisd dat ik het beste de skytrain kon nemen. Het metro en skytrain systeem in Bangkok werkt geweldig en ritten hebben mij nog niet meer dan een euro per keer gekost.
Om een uur lokale tijd ingecheckt in mijn hotel voor de eerste nachten, meteen twee uurtjes slaap gepakt waarna ik de stad in ben gegaan om wat te eten, na een uur verdwaald rond te hebben gelopen toch maar teruggevallen op de metro richting mijn hotel. In de buurt wat gegeten en wat spullen gehaald bij de 7eleven. Daarna op bed gaan liggen, vanwege de jetlag pas laat in slaap waardoor ik het ontbijt heb gemist. Afgezien van het wennen aan de chaos hier is het ook wennen aan de verschillende geuren, de geur van de straatbbq's, riolering en tijgerbalsem wisselen elkaar af. Via een taxi kwam ik terecht bij Wat Pho, daar lag een Boeddha van 46m lang en 15 m hoog. Vanwege aanhoudende last van mijn rug een massage genomen, ze kunnen beter het woord op de salon veranderen naar martelingen ipv massages. Op een gegeven stond de masseuse met beide voeten op mijn rug, waardoor last van de rug in rugpijn is veranderd.
Op mijn derde dag vroeg ontwaakt om naar de Chatuchak Weekend Market te gaan, een van 's werelds grootste markten. Hier werd vanalles verkocht van kleren tot zwaarden en van puppies tot gebakken vogels. Aansluitend heb ik een bezoek gebracht aan een tempel en aan een paleis. Door de protesten staan er veel files waardoor scootertaxi's je het snelst naar je bestemming kunnen brengen.
Morgen(maandag) verwissel ik Bangkok voor Chiang Mai (het noorden van Thailand), vanuit daar volgt hopelijk het tweede verslag.

  • 27 Januari 2014 - 18:41

    Sjors Puts:

    Zo,n hondje mag je mij wel menemen. Of twee

  • 27 Januari 2014 - 18:43

    Sjors Puts:

    Lard ik mis jou en waar blijft Kirsten nou. Die kan toch wel naar hier komen ??!!

  • 07 Februari 2014 - 09:40

    Tante Elly:

    Ha Lard, was net jou reisverslag aan het
    Lezen, moest lachen met die massage,
    Heb ik daar ook meegemaakt,
    Wat een pijn daarna, ongelooflijk hoe ze
    Dat daar doen. Nog veel plezier en avontuur
    In Thailand, I follow U xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 5539

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: