Chiang Mai deel 1 (dag 5, 6 en 7) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Chiang Mai deel 1 (dag 5, 6 en 7) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Chiang Mai deel 1 (dag 5, 6 en 7)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

29 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Maandag vloog ik van Bangkok ( DMK) naar Chiang Mai, blijkbaar is DMK het vliegveld voor binnenlandse vluchten vanuit Bangkok. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat dit niet hetzelfde vliegveld was als waar ik vanuit Amsterdam op ben geland.
Na een vlucht van zo'n 800 km kon ik op weg naar mijn hotel, dit bleek buiten het centrum te liggen. Eenmaal geïnstalleerd op mijn kamer was het tijd voor avondeten, besloten om in het hotel te eten en de keuze viel op pad thai. Een Thais gerecht met gebakken noodles en kip.
Dinsdag besloten om een fiets te huren bij het hotel, om zo de stad te kunnen verkennen. De rit naar het centrum bleek nog een hele uitdaging, aangezien er geen fietspad is en er alleen een snelweg naar de stad ligt. Eenmaal in het centrum aangekomen heb ik een aantal tempels bezocht. De fiets was niet gebouwd naar Nederlandse maatstaven, afgezien van dat hij te klein was brak er midden in het centrum een trapper af. Dit resulteerde in een snee in mijn enkel en het einde van de fietstrip. Eerst op zoek naar een winkel voor pleisters en ontsmettingsmiddel, daarna een taxi die mij en de fiets naar het hotel kon brengen.
Woensdag vroeg uit bed want er moest nog ontbeten worden voordat ik om 8 uur opgehaald werd voor een excursie. De eerste activiteit was raften op een bamboevlot, na een half uur legden we het vlot aan bij een olifantenkamp. Hier konden we eerst op een ossenkar rijden. Daarna volgde een olifantenshow waarin de olifanten verschillende trucs opvoerden, waarna het tijd was voor een rit van een half uur op de rug van een olifant door de jungle. Na deze inspanningen stond er een Thaise lunch op ons te wachten. Hierna brachten we een bezoek aan vijf verschillende bergvolken, waaronder ook het bergvolk met de gouden ringen om hun nek. De excursie werd afgesloten met een bezoek aan een orchideeënfarm.
Voor donderdag had ik op de planning staan om naar een tijgerpark te gaan, echter sprak ik in het olifantenkamp twee toeristen uit Hongkong die er een dag eerder waren geweest. Deze vertelden dat de tijgers in het park plat gespoten worden met medicijnen om ze rustig te houden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 5534

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: