Chiang Mai deel 2 (dag 8, 9 en 10) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu Chiang Mai deel 2 (dag 8, 9 en 10) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lard - WaarBenJij.nu

Chiang Mai deel 2 (dag 8, 9 en 10)

Door: Lard

Blijf op de hoogte en volg Lard

01 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag uitgeslapen van de excursiedag en ontbeten in het hotel. Tijdens het ontbijt werd mij verteld dat er 's avonds een Thais diner gehouden werd ter gelegenheid van het chinese nieuwjaar. Alhoewel ik de enige westerse bij het diner was, heb ik verschillende nieuwe gerechten geproefd. Gelukkig was er genoeg water, want "little spicy" in een chinees gerecht betekent very spicy voor onze begrippen.
Voor vrijdag stond een nieuwe excursiedag gepland, om half acht werd ik opgepikt. De eerste stop betrof een hotspring, daar kwam warm water uit de grond omhoog. Dit water was zo warm dat je eieren in kon koken, deze werden er dan ook verkocht zodat je ze daar kon koken.
Een klein anderhalf uur later stopten we bij de witte tempel, deze tempel gebouwd in een stralend witte kleur om op deze manier de reinheid van Boeddha weer te geven. Om de Witte Tempel te bereiken moet je eerst over een brug over de ‘put van de hel’. Een geweldige bezienswaardigheid, die in het echt nog imposanter is dan op de foto.
Hierna volgde een kort bezoek aan de stad Chiang Rai, waarna we met een boot over de grens naar Laos gingen. Deze boottocht begon bij de Golden Triangle, het punt waar Thailand zowel grenst aan Laos en Myanmar. In Laos brachten we een bezoek aan een markt waar een verscheidenheid aan producten werd verkocht, onder andere slangenwhisky en opiumpijpen. Eenmaal terug op Thais grondgebied was het tijd voor een Thais lunch buffet, waar een scala aan lokale gerechten stond uitgestald.
Met een gevulde maag reden we naar de grens van Myanmar, deze bezochten we op het meest noordelijke punt van Thailand. De laatste stop van de excursie betrof een bezoek aan een bergvolk dorp, het is mooi om te zien dat deze dorpjes gebruik kunnen maken van hedendaagse technologie. Zo stonden er bij verschillende hutjes zonnepanelen. Na een goedgevulde dag werd ik om kwart voor tien bij mijn hotel afgezet, veertien uur nadat ik was opgepikt.
Zaterdagochtend ben ik na het ontbijt gaan sporten, wat een aardige uitdaging bleek bij deze temperaturen.


  • 02 Februari 2014 - 22:20

    Veronique:

    Lard,

    Wat een prachtige reis ben je aan het maken! Die witte tempel lijkt wel uit een sprookje te komen! Die omhoogreikende handen zijn ook indrukwekkend. Wat een avontuur! We volgen je hier op de voet.

    Wees voorzichtig!

    Veronique en Geert

  • 06 Februari 2014 - 16:21

    Sjors En Julian:

    Hallo Lard,

    Kom je zondag op mijn verjaardag??? Vlieg je gewoon even op en neer haha!
    kun je best even doen voor je kleinste zusje xx

    kusje van Sjors


    Hoi Lard,

    Vind je het eten wel lekker of vind je de frietjes van zaterdag toch het aller lekkerst???
    Gisteren heb ik broodjes in de pan gegeten ( wentelteefjes).

    kusje van Julian


    Ook heel veel groetjes van Gwen Gaby en saskia





  • 06 Februari 2014 - 18:18

    Lard:

    Sjors, ik kan er helaas niet bij zijn.
    Julian, mis de frietjes wel een beetje. Kun jij sjors een beetje extra verwennen op haar verjaardag voor mij?


    Groetjes terug aan jullie allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lard

Mijn reis door Thailand en Bali, gedurende de eerste maanden van 2014.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5515

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 07 April 2014

Mijn eerste reis door Thailand en Bali

Landen bezocht: